Om dette arrangement

Bibliotek
For alle
Foredrag & Underholdning

Livestream: Kan fortidens DNA hjælpe os i fremtiden?

26.09.23
Foredrag ved ved DNA-forsker Eske Willerslev. Hør hvordan fortidens DNA kan fortælle os hvorfor vi mennesker ser forskellige ud og rammes af forskellige sygdomme, hvornår nutidens danske forfædre kom til landet, hvorfor de store istidsdyr forsvandt og hvordan Grønland så ud for 2 millioner år siden.

I dette foredrag vil Eske Willerslev tage os på en rejse tilbage i tiden. Han vil fortælle os hvordan nutidens europæere blev dannet, hvornår nutidens danske forfædre kom til landet, hvorfor de store istidsdyr forsvandt og hvordan Grønland så ud for 2 millioner år siden.

Eske Willerslev. Professor i DNA-forskning, Globe Institute, Københavns Universitet

Foredraget livestreames fra Søauditorierne i Universitetsparken, Aarhus Universitet.
Hent en gratis billet! Vi giver en kop kaffe eller te, medbring meget gerne din egen kop.