Lokalitet
Foredrag & Underholdning

Horsens Holder: Litteratur & historie i Flensburgs Enkebolig

09.06.24
Få en god start på søndagen med litteratur og historie i Flensburgs Enkebolig

Start søndagen med et kig ind i danske kvindeliv igennem 200 år. Denne formiddag mødes litteraturen og historien, når formidlere fra Horsens Bibliotek indtager Flensburgs Enkebolig med smagsprøver på, hvordan kvinders liv, status og gøremål er blevet fremstillet i dansk skønlitteratur igennem tiden. Gode fortællinger i historiske rammer – helt ENKE:LT!

Kunst og historie pop-up i Flensburgs Enkebolig
Horsens Kunstmuseum og Horsens Museum flytter midlertidigt sammen i Flensburgs Enkebolig på Nørregade nr. 31. I tre Horsens Holder’ske dage bliver der igen liv og leben i det gamle hus, når kunsten og historien går i dialog med hinanden – og med dig. Enkerne lægger hus til et program, hvor du har mulighed for at opleve huset og pop-up udstillingen på egen hånd, for at komme med på guidede omvisninger og for at fællessynge liv tilbage i den gamle baggård. Vi glæder os til at se dig – helt ENKE:LT.