Om dette arrangement

For voksne

Pernille Juhl: Om familien Holmgreen

23.11.22
Trilogien hvor vi kommer ind på både første og anden verdenskrig samt den kolde krig

Horsens Bibliotek og Grænseforeningen Horsens har inviteret forfatter Pernille Juhl til at fortælle om sine historiske romaner, som alle tager udgangspunkt i Sønderjylland. Deltagerne bliver taget med på en spændende tidsrejse i landsdelen, hvor vi kommer rundt om begivenheder i Danmarks historien fra 1914 til 1971. I foredraget fortæller Pernille Juhl om sin Holmgreen-trilogi, og bøgerne foregår i hhv. Aabenraa, København og Berlin. Vi skal høre om bøgernes handling og ikke mindst om den sidste nye bog ’Mathilde & Andreas’, som udkommer i efteråret 2022. I den nye bog runder vi også Berlinermuren og spioner under den kolde krig. Vi skal også høre om tankerne bag dem, og hvordan de bliver til.

Pernille Juhl er født i Sønderborg, og er ud af en stor sønderjysk familie. Hun vil fortælle både om sine bøger og sit forfatterskab, og der bliver rig lejlighed til at stille spørgsmål under og efter foredraget.

Foredraget sker i samarbejde med: