Lån bøger til hele din læsekreds

Horsens Bibliotek hjælper gerne lokale læsekredse med at skaffe flere eksemplarer af en titel, så der er til hele læsekredsen.

Som læsekreds har I mulighed for at låne bøger fra vores læsekredssamling, hvor vi har indkøbt flere eksemplarer af en række bøger, som vi vurderer er velegnede til diskussion i en læsekreds. Du kan orientere dig i læsekredssamlingens titeludvalg herunder, eller du kan hente en folder i med alle titlerne i informationen på Horsens Biblioteket. Det er også muligt at låne bøger, der ikke findes i vores læsekredssamling, såfremt det er muligt for os at skaffe eksemplarer nok hjem fra andre biblioteker.

Bøgerne fra læsekredssamlingen kan kun lånes af registrerede læsekredse, og de kan ikke bestilles via bibliotekets hjemmeside.

I kan blive registreret som læsekreds og bestille bøger læsekredssamlingen ved at henvende jer til laesekreds@horsens.dk. Tlf.: 7629 2400.

Se også her, hvordan du starter en læsekreds.

Oversigt over titler på læsekredslisten

Vær opmærksom på, at læsekredse ikke skal bestille titlerne gennem hjemmesiden, men i stedet henvende sig hos Informationen på biblioteket.