Bibliotekerne på Klimafolkemødet i Middelfart

26.08.22
Mere end 20 biblioteker er med til Klimafolkemødet i Middelfart den 1. og 2. september. Vi har vores eget telt på KulturØpladsen, hvor vi inviterer til samtalesaloner med forfattere og klima-og bæredygtighedseksperter, som vil inspirere os til handling.

Bibliotekerne er oplagte mødesteder for at huse – ikke blot de gode intentioner, men også reelle handlinger, som gør en positiv forskel. Det kan du opleve på Klimafolkemødet i Middelfart, hvor bibliotekerne er flot repræsenteret på fællesscenen og i eget telt. I et område af teltet indretter vi et kreativt værksted for bæredygtige ideer. Her kan du bl.a. lave frøbomber, bygge din egen klimakæphest og komme med dine bud på fremtidens bæredygtige bibliotek. Hvordan skal det se ud – og hvordan skal bibliotekerne bidrage til den grønne og bæredygtige omstilling? Du kan møde borgere og biblioteksfolk, som arbejder meget seriøst med FN´s verdensmål, men også flere skønlitterære forfattere og klima-og bæredygtighedseksperter som Jesper Theilgaard, Laura Storm, Simon Nygaard, Josefine Klougart og Charlotte Weitze. De vil tage os med på en rejse, hvor vi sammen skal udforske og undersøge, hvordan vi kan lade os inspirere af naturen til at skabe samfund, hvor alt liv trives. Vi skal tale om, hvilken betydning naturen og fællesskaberne har for os mennesker - og hvordan skønlitteraturen måske kan være med til at skabe håb og handlemod.

Du finder os på KulturØpladsen den 1. og 2. september fra 10-19. I det officielle program kan du læse mere om alle vores events, hvis du klikker på FÆLLESSCENEN eller KULTUR.

Læs mere om vores events her
Læs programmet her