Alt det vi er fælles om

Leder af biblioteksleder Claus Hagstrøm Hansen

Tillykke med dit og vores nye magasin. ’Bladet’ er et magasin, der sætter alt det, vi er fælles om på Horsens Kommunes Biblioteker i fokus. For selvom du via teknologien kan have et helt bibliotek i lommen, kan det aldrig erstatte det fællesskab, den nærhed og de oplevelser, du møder på det fysiske bibliotek. Uanset om du er til hygge eller uhygge, krimi eller fællessang, podcast eller autofiktion, så har vi altid et tilbud til dig.

Book møderum eller byg en robot

Med Bladet håber vi også at gøre dig nysgerrig på det, der ikke handler om vores materialer og arrangementer. F.eks. mødeaktivitet, studierum, brætspil, legeplads, gaming, strikkeklub eller bare fred og ro til at læse. En tankegang, vi har bredt ud til alle 7 biblioteker. Du kan f.eks. altid booke vores studie- og møderum eller en foredragssal. Eller hvad med at besøge vores værksted, hvor vi bl.a. byder på upcycling, robotbygning og workshops? Det hele er selvfølgelig uden abonnement og uden forpligtelser, ligesom alt det andet, du kan opleve på Horsens Kommunes Biblioteker.

Tank op på læselyst

Men midt i al det, som biblioteket også kan, må vi ikke glemme læsningen. For gennem læsning lærer man, at forstå sig selv og andre bedre. Man får kendskab til gamle ideer og finder på nye. Når man læser, vokser man ind i et fantastisk fællesskab af andre læsende og skrivende mennesker.

Vi glæder os derfor til at møde dig på biblioteket, dit moderne forsamlingshus, uanset om du skal benytte vores mange services og arrangementer eller tanke op på brændstof til læselysten. For biblioteket er et hus, hvor der er både er rum til fællesskab, højt til loftet og plads til fordybelse.

Claus Hagstrøm Hansen
Biblioteksleder