Foto: Lars Svankjær

Salen + ude
For børn
Børn

Kom med til videnskabsklub for familier!

06.04.24
Her kan børn og voksne sammen fordybe sig i videnskab på en legende måde. Alle skal prøve at være forskere for en dag og samarbejde om sjove opgaver og øvelser.

Emnet for dagen er biodiversitet, og derfor skal vi lære en masse om alt det mylder af liv, vi deler planeten med. Vi skal sammen udforske området i nærheden af Horsens Bibliotek, hvor vi finder insekter og planter, som vi kan undersøge nærmere med mobil-lupper. I løbet af dagen skal vi også grave efter fossiler, spille spil og blive klogere på, hvordan alt liv er i familie med hinanden.

Aktiviteterne passer godt til børn i alderen 8-12 år, men hele familien er velkommen – også ældre og yngre søskende. Alle børn skal ledsages af minimum en voksen (+18 år). De voksne deltager også aktivt i dagens program.

Husk praktisk tøj, da en del af arrangementet finder sted udendørs!

Vi byder på lidt drikkevarer og snacks i pausen.

Tilmelding senest fredag den 5. april kl. 10: https://videnskabsklubben.nemtilmeld.dk/644/