Sted/Lokale
Børn

Børneteater: '... Om ikke at blive ædt'

26.08.23
Den søde og velopdragne Rødhætte bliver kastet ud i et surrealistisk eventyr, hvor hun møder ikke bare ulven, men også Hans og Grete, Askepot og mange andre eventyrlige figurer.

En unik teatermaskine er rammen, hvor magi og fantasi folder sig ud og fortæller en historie om at blive vred, og finde modet til at tage sagen i egen hånd.

Peter Holst leger frit med eventyrenes figurer og fantasifulde verdener – der til sidst bliver sit helt eget eventyr.

Forestillingen er ikke bare for børn, men også for nysgerrige voksne.

Målgruppe: For alle ned til 5 år

Varighed: 40 minutter

Gratis adgang, men husk at hente en billet.

Anmeldelse: Det lille Turnéteaters moderne eventyr viser en vred Rødhætte, udsat for omsorgssvigt i svær – og svært underholdende – grad.

Det ene pragtfulde scenebillede efter det andet … oven i hatten er musikken en forrygende sidegevinst til et moderne børnepublikum, der her kan opleve en kvalitet langt over tv-seriers og computerspils klichéfyldte mainstream-musak.

Peter Holsts skuespiller-fortæller, giver forestillingen kød og blod. Det er som at opleve en teatertegning: Et par få præcise og originalt formede streger, og der står en hel figur på scenen