25 kr.
For voksne

Foredrag på Gedved Bibliotek: "Kom så Horsens er I derude...? En aften om de store koncerter i Horsens

01.02.22
OBS - FEJL I AVISEN! ARRANGEMENTET AFHOLDES PÅ GEDVED BIBLIOTEK OG IKKE PÅ HOVEDGÅRD BIBLIOTEK

Denne aften får du tilbuddet om at genopfriske historien om de store koncerter i Horsens - plus masser af andre musikbegivenheder i byen.

Med udgangspunkt i sin bog "Kom så, Horsens - er I derude" vil journalist og forfatter Christian Rimestad kigge tilbage på et halvt århundredes lokal musikhistorie. Startskuddet lyder i 1974 med bl.a. Country Joe McDonald på Horsens Statsskole - jo, ham fra Woodstock-festivalen. Så nok har Horsens & Friends med en stribe af mindeværdige koncerter med navne fra rockens superliga haft den ubetingede hovedrolle i Horsens' skifte fra grå fængselsby til farverig kulturby - og dén historie fylder naturligvis rigtigt meget i foredraget. Men der er mere at fortælle - om små og store aktører, som på hver deres vis har serveret musikalske godbidder til de lokale scener.