25 kr.
Foredrag & Underholdning

Jacob Steentoft - Fra Cannes til Congo

14.03.23
Det varer ikke ved! Hvad fik et mageligt luksusdyr til at kvitte de dyre vaner, smide 35 kg og opsøge nogle af de farligste steder i verden med et kamera for øjet? Oplev Jacob Steentofts nøgne, ærlige og medrivende historie, der handler om at gå fra et overfladisk liv på første klasse til at portrættere fattigdom, krig, sult og nød med dybde og ydmyghed gennem kameraets objektiv. Finde meningen med tilværelsen.

Det gik stærkt for Jacob Steentoft. Rigtig stærkt. Da han som ganske ung var færdiguddannet reklamefotograf, åbnede han eget atelier. Hans evne for at sælge fik masser af kunder i butikken, og han var blandt de første, der gik fuldt digitalt, dengang i 1990’erne. Da fotofirmaet kørte godt, begyndte det at kede ham. Der var for meget samlebåndsarbejde over det, og digitaliseringens effektivitet fjernede charmen og uforudsigeligheden i mørkekammeret.
Noget nyt skulle til. Han åbnede natklubber flere steder i landet og glemte efterhånden alt om fotografiet. Han solgte sin del af fotofirmaet og begyndte sideløbende med natklubberne at eksperimentere med ejendomsudvikling.

Oplev Jacobs fængende beretning, hvor vi kommer helt tæt på følelsen af at være ”alene i verden”. Arrestationer, papirarbejde og gode overtalelsesevner på gebrokkent engelsk. Billeder og historierne bag deres tilblivelse. Jacob kommer også omkring fototeknik og definitionen af ”det gode billede”.