Bøger, aviser og tidsskrifter

Få inspiration til læseoplevelser og viden om, hvor du finder den rigtige information.

Biblioteket har en bred samling af bøger, aviser og tidsskrifter inden for alverdens emner.

Finder du ikke det du søger på vores egne hylder, er vi med i det landsdækkende lånesamarbejde og kan skaffe alt hvad hjertet begærer. Spørg vores personale eller søg selv på bibliotek.dk

Aviser og tidsskrifter
Lån tidsskrifter, magasiner eller læs dagens avis. Vi har også tilbud, der kan bruges på nettet.

Bøger på andre sprog
Biblioteket har også romaner, digte, og noveller på andre sprog end dansk.

Faglitteratur
Information til alle, hvad enten du er studerende, professionel, eller bare videbegærlig.

PressReader
Få adgang til 1700 aviser fra 92 lande og læs de sidste 30 dages nyheder på din egen computer.

Lydbøger
Hør bøger i haven, i bilen, på stranden. Lån på mp3, cd, kassettebånd eller download.

Læsekredse
Del din læseoplevelse med andre. Kom med i en læsekreds og få en snak om litteraturen.

Skønlitteratur
Den gode historie i et hav af forskellige former – trykt bog, lydbog, tegneserie eller e-bog.

Svagtseende og læsesvage
Biblioteket har bøger med stor skrift, lydbøger, lette bøger m.m. til svagtseende eller ordblinde.

RBdigital - e-magasiner
Få adgang til 190 af de mest populære engelsksprogede e-magasiner med RBdigital.

Hvem kan låne?

Alle kan benytte bibliotekerne i Horsens Kommune – og det er ganske gratis. Men for at få ret til at låne materialer med hjem samt downloade og benytte bibliotekets netbårne tjenester, skal du være oprettet som låner.

Klik her for at læse om hvordan du bliver låner