Foredrag & underholdning

Halloweenfilm i Salen

Foto: Belinda Cave på Pixabay
Torsdag d. 24. oktober varmer vi op til Halloween med to gode film på Horsens Bibliotek.
Billet: Gratis
Salen
Bibliotek
Horsens Bibliotek

Tobaksgården 12
8700 Horsens
Danmark

Vi starter med Chris McKays film fra 2023. Her spiller Nicolas Cage grev Dracula, mens Nicholas Hoult er hans tjener Renfield. Renfield er ved at være træt af at være at springe for Dracula, der ikke værdsætter hans indsats. Spørgsmålet er dog, om han kan sige sit job op?

Filmen er en blanding af overdreven vold og underliggende komik, og Nicolas Cage er vidunderligt overdreven som Dracula. En herlig film der af Ekko blev kaldt for en ”blodig og tankevækkende action-komedie”.

Efter en kort pause fortsætter vi ca. kl. 18.15

I år kan King fejre 50 års jubilæum som forfatter. Et hav af hans romaner og noveller er blevet filmatiseret gennem årene, så aftenens anden film er Mary Lamberts filmatisering af hans roman fra 1983.

Dr. Louis Creed flytter med sin familie til Maine. Deres nye hus ligger tæt på en trafikeret vej, men familien falder hurtigt til, ikke mindst fordi genboen Jud bliver deres gode ven. Da datterens kat Church bliver kørt over, fortæller Jud Louis en historie om en gammel indiansk gravplads, som ligger lige bag ved skoven. Som barn begravede Jud sin hund der, og efter få dage kom den tilbage. Nu gør Louis det samme med Church – blot for at opdage at han har åbnet en dør, som er umulig at lukke igen…

Begge film er tilladt for børn over 15 år.
Gratis billetter!

Du er velkommen til at medbringe egne snacks.