Hvorfor savner soldater at være i krig?

Foto: Emil Kastrup Andersen
Trods risikoen for død og tragedie har krigen altid haft en tiltrækning på nogle af os, og når vi vender hjem, ender overraskende mange veteraner med at savne det. Dette skyldes ikke afstumpethed, men nærmere, at man i militæret finder en intensitet, mening og et kammeratskab ulig noget i det civile liv.
Billet: 50 DKK
Salen
Horsens Bibliotek

Tobaksgården 12
8700 Horsens
Danmark

Emil Arenholt Mosekjær fortæller gennem egne erfaringer, såvel som gennem de mange samtaler med veteraner verden over, at besvare en række af de samme spørgsmål, han for nylig har skrevet en bog om: Hvad får os til at blive soldater? Hvad gør krigen ved os undervejs? Hvordan er det at vende hjem? Og hvad siger alt dette egentlig om vores moderne samfund?

Foredraget er arrangeret i anledning af den landsdækkende kampagne ”I krig for Danmark”

Billetpris: 50 kroner.

Vi giver en kop kaffe eller te, medbring gerne egen kop.