Grøn fællesspisning og foredrag: Finland historie – i et europæisk og globalt perspektiv

I foredraget følger historiker, lektor, ph.d. Lars Hovbakke Sørensen Finlands dramatiske historie fra tiden under Sverige (fra 1100-tallet til 1808) over perioden som et storfyrstendømme, som reelt var under Rusland (1809-1917), til tiden som uafhængig stat (fra 1917).
Billet: 100 DKK
Salen
Bibliotek
Horsens Bibliotek
I samarbejde med
Foreningen Norden, Horsens

Tobaksgården 12
8700 Horsens
Danmark

Foredraget handler imidlertid om andet og mere end blot Finland selv. Historien om Finland er en del af en større europæisk og global historie, og Finlands historie vil derfor foredraget igennem hele tiden blive anskuet i et større europæisk og globalt perspektiv.

AFTENENS PROGRAM - deltag i begge dele eller kun foredrag.

17.30 - 18.30: Grøn fællesspisning i bibliotekets frokoststue.
19.00 – 20.30: Foredrag: Finland historie – i et europæisk og globalt perspektiv
v/historiker, lektor, ph.d. Lars Hovbakke Sørensen

Billetpris: 100 kr. Der kan også købes billet udelukkende til foredraget til 50 kroner.

Vi giver en kop kaffe eller te til foredraget, medbring meget gerne egen kop.