På grænsen af Lisbeth Brun

28.10.14
Dette er begavet parforholdslitteratur. Jeg vil uden tøven kaste mig over Lisbeth Bruns tidligere udgivelser.

Ellen Hansen fra Ribe forelsker sig i læge - Peter fra Schweiz.
Ellen bliver uplanlagt gravid og Peter frier til hende. De bosætter sig i Peters hjemland i Peters families hus. Ellen overtager helt og aldeles den schweiziske familie Haubenthals kultur. Tiden er slutningen af 60'erne og 70'erne og først efter 20 års ægteskab melder krisen sig.

Ellen ser tilbage på årene som veletableret lægefrue i en for hende fremmed kultur, og hun analyserer på forholdet mellem ægtefæller, på forholdet mellem børn og forældre og på forholdet til naboer og venner.

Det er god og klog læsning, og jeg vil uden tøven kaste mig over Lisbeth Bruns tidligere udgivelser. Jeg blev positivt overrasket og havde forventet lidt sødsuppe kvindelitteratur, men er i stedet blevet tilført begavet parforholdslitteratur, og mindst 2 dejlige kærlighedshistorier oveni.