Hvem henter dine reserverede bøger når du holder ferie?

25.06.20
Har du reserveret bøger, som måske kommer hjem mens du er på ferie? Så husk at du kan sætte din reservation på pause, til du igen er hjemme til at kunne hente bøgerne.

Når dine reserveringer kommer hjem har du 5 dage til at hente dem, inden de går videre til den næste i køen. Er man taget på ferie, så man ikke er hjemme til at komme på biblioteket, kan dette betyde at man forpasser muligheden for at få sin reserverede bog.
Derfor er det en god idé, hvis man vil være sikker på ikke at skulle starte forfra i reserveringskøen, at sætte sin reservering på pause i den tid, hvor man er forhindret i at komme på biblioteket.

Sådan gør du

For at sætte dine reserveringer på pause skal du, når du er logget ind, klikke på "Min Konto" i øverste højre hjørne, og vælge "Brugerprofil".
På brugreprofilen finder du "Reserveringer på pause". Her vælger du den start- og slutdato der passer dig. Klik herefter på "Gem"-knappen.

Nu er din reservering sat på pause, og bogen vil, hvis den kommer hjem imens du er på ferie, gå videre til den næste i køen, imens du igen vil stå først i køen når du kommer hjem fra ferie.

Vær opmærksom på at det ikke er muligt at sætte reserveringer fra andre biblioteker på pause. Så har du bestilt materialer fra andre biblioteker, igennem Horsens kommunes biblioteker, så vil disse stadig blive taget fra til dig, selvom du har sat dine reserveringer på pause.