Foto af Lily Redman (CC BY 2.0)

Harry Styles

01.05.23
Den 13. og 14. maj 2023 spiller en af tidens absolut største stjerner i Horsens.

Men hvem er Harry Styles egentlig? Styles startede for alvor sin musikalske karriere i 2010 i forbindelse med den engelske udgve af X-Factor. Her blev han en del af boybandet One Direction, som efterfølgende opnåede en helt enorm popularitet med millioner af fans verden over. Såkaldte directioners. Bandet nåede at udgive 5 albums før de i 2016 medelte at de holdt pause på ubestemt tid. Som soloartist har Harry Styles foreløbigt udgivet 3 albums med hits som "Sign of the times", "Watermelon Sugar", "Adore You", "As It Was" og "Music For a Sushi Restaurant"

Soloalbums

• Harry´s House (2022)
  • Fine Lines (2019)
  • Harry Styles (2017)

Disse har indbragt ham adskillige fine priser, herunder en Brit Award, en American Music Award, to ARIA Music Awards, en Billboard Music Award og en Grammy Award. Live har Styles også ry for at være en dygtig performer, og den 13. og 14. maj kan han altså opleves hele to dage i Horsens. Han skulle have spillet sidste sommer i Royal Arene men på grund af skyderiet i Fields blev koncerten aflyst og flyttet til den 13. maj.

Harry Styles er med årene blevet kendt for sin meget flamboyante og til tider androgyne tøjstil. I 2020 var han således den første mand til at pryde forsiden af Vogue. Iført kjole fra Gucci. Du kan læse det meget omtalte nummer her via eReolen Global ... https://ereolenglobal.overdrive.com/media/5935992

Udover musik gør Styles sig også som skuespiller. Han har indtil videre haft hovedrollen i den feministiske scifi-thriller "Don´t Worry Darling" og den romantiske trekantsdrama "My Policeman". Derudover har han haft en mindre rolle i Christopher Nolans "Dunkirk" som soldaten Alex.