Giv en vinduesanbefaling og vær med i læsefællesskabet

17.04.20
På Horsens Kommunes Biblioteker opfordrer vi altid vores brugere til at dele deres gode læseoplevelser, men i en tid, hvor intet er, som det plejer, kræver læsefællesskaberne nytænkning.

Nye læsefællesskaber

Så selvom, at vi under normale omstændigheder aldrig ville bifalde vindueskiggeri, vil Horsens Kommunes Biblioteker opfordre alle borgere i kommunen til at finde deres bedste boganbefaling eller seneste læseoplevelse frem og stille den i vinduet til glæde og inspiration til alle, der kommer forbi.

En bamse, en bog og et vindue

Hvis konceptet lyder bekendt, og du allerede har sat en bamse i dit vindue, er du langt fra den eneste. Idéen opstod i Tennessee, USA, så børn, der ikke havde så meget andet at lave, kunne gå på bamsejagt, og bamsefællesskabet spredte sig hurtigt til hele verden.

Men Middelfart Kultur og Bibliotek synes, at der skulle være noget at kigge på for hele familien, for litteraturen kan noget særligt i en tid, hvor intet er, som det plejer – den kan binde os sammen.

Alle kan være med i læsefællesskabet

Her i Horsens kunne vi ikke være mere enige. Så uanset om du er en læsehest for voksen-, børne-, eller ungdomsbøger, elsker at forsvinde ind i skønlitteraturen eller har det bedst, når du kan få lov til at blive klogere med alverdens faglitteratur, så del en læseoplevelse i dit vindue.

Hvis du ikke har mulighed for at sætte en bog i dit eget vindue, kan du stadig tage del i fællesskabet og gå på jagt efter inspiration. Og hvem ved – måske har du mere tilfælles med din nabo, end du regnede med.

#Vinduesanbefalinger

Hvis du har lyst til at dele din anbefaling med biblioteket, må du meget gerne tage et billede af dit vindue og dele det med os i vores opslag på facebook: https://da-dk.facebook.com/horsensbib/ og skrive #vinduesanbefalinger og #horsenslæser.

Du er også velkommen til at sende billede til vores facebook, og så kan vi lægge det op for dig.

Vi glæder os til at blive en del af alle jeres læseoplevelser.

Tak til Middelfart Kultur og Bibliotek for inspirationen.