Et udvalg af krydderiblandinger fra Mårslet Brændevinslaug

Da Mårslet Brændevinslaug besøgte Brædstrup Bibliotek

29.09.17
Der blev smagt på kryddersnaps, uddelt gode tips og fortalt sjove anekdoter, da Freddy, Jan og Hans-Ole fra Mårslet Brændevinslaug besøgte Brædstrup Bibliotek onsdag d. 27. september

Mårslet Brændevinslaug har rødder mere end 30 år tilbage i de glade 70’ere, hvor folk genopdagede nogle af de gamle dyder og begyndte at eksperimentere med kryddersnaps, som deres bedsteforældre havde gjort det før dem. Blandt laugets aktiviteter er bl.a. indsamling af spændende blade, urter og rødder ude i naturen - en hyggelig og sjov beskæftigelse for hele familien. Derudover tager medlemmer af lauget også ud og fortæller om deres lidenskab og kommer med gode tips og tricks. Og det var i den anledning, Freddy, Jan og Hans-Ole besøgte Brædstrup Bibliotek.

Det blev en rigtig hyggelig og underholdende aften, som det også fremgår af billederne. Og ikke mindst blev der smagt på mange gode krydderdramme.

Besøg laugets hjemmeside her ligesom du kan finde en række af de gode opskrifter, vi smagte på aftenen.

Har du også lyst til at forsøge dig som brygmester, kan du finde mere om emnet herunder.

Hans-Ole Kaae fra Mårslet Brændevinslaug

Et udvalg af aftenens smagsprøver

Et udvalg af krydderiblandinger fra Mårslet Brændevinslaug

Den medbragte Klitrose-blanding filtreres og fortyndes