Betal dit biblioteksgebyr på ”Mit betalingsoverblik”

Du kan ikke længere betale dit biblioteksgebyr på biblioteket men hos Horsens Kommune via: ”Mit betalingsoverblik”.

Nu skal du betale dine gebyrer og erstatninger fra biblioteket hos Horsens Kommune på ”Mit betalingsoverblik”.

Vi vil selvfølgelig stadig hjælpe dig til betaling via ”Mit betalingsoverblik” på en af bibliotekets computere. Bare spørg.

Hvad er ”Mit betalingsoverblik”?

”Mit Betalingsoverblik” er en selvbetjeningsløsning, som viser et overblik over den gæld du evt. har til kommunen. Det kan fx. være ejendomsskat eller en parkeringsafgift og nu altså også gebyrer og erstatninger til biblioteket.

Her kan du besøge ”Mit betalingsoverblik”

Der er flere måder at betale på

På ”Mit betalingsoverblik” er der både mulighed for betaling med betalingskort, MobilePay eller via netbank. Du har også mulighed for at betale kontant i din bank. Du skal benytte NemId for at logge på ”Mit Betalingsoverblik”.

Hvorfor kan man ikke længere betale på biblioteket?

Vi ændrer vores betalingsmåde for at leve op til gældende regnskabskrav.

Kan jeg stadig betale gebyrer på biblioteket?

Ja, vi kan guide dig til betaling via ”Mit Betalingsoverblik” på en af bibliotekets computere eller på din egen smartphone. Vær opmærksom på, at der kan komme et rykkergebyr på ved for sen betaling. Her kan du se bibliotekets takster.

Hvordan foregår det?

Hvis du afleverer for sent eller har et bortkommet materiale, så vil du fremover få en regning i din e-Boks. Der kan i nogle tilfælde gå nogle dage, før du modtager regningen. Regningen kan betales på ”Mit betalingsoverblik”. Begge steder skal du bruge NemID til at logge ind med. Her kan du betale regningen med kreditkort eller via MobilePay. Du kan også betale regningen med din netbank.

Hvis du er fritaget for digital post, så får du i stedet et girokort med posten.

Kan jeg betale via bibliotekets app eller på hjemmesiden?

Ja, du kan både via bibliotekets app og på hjemmesiden finde link til "Mit betalingsoverblik".

Er der mere jeg skal vide?

Der kan gå op til 72 timer, fra du har betalt din regning i ”Mit betalingsoverblik” til betalingen er registret på bibliotekets hjemmeside.

Mit gebyr findes ikke på "Mit betalingsoverblik"?!

Du kan opleve, at du har et gebyr, men ikke har fået nogen besked om det. Det skyldes, at der kan gå op til 24 timer, før du kan betale din regning på ”Mit Betalingsoverblik”.

Forkert beløb?

Du kan også opleve, at det gebyr du har fået ikke stemmer overens med beløbet på ”Mit betalingsoverblik”. Det kan skyldes, at der er kommet et rykkergebyr på. I appen Biblioteket eller på bibliotekets hjemmeside kan du se en saldo på det, du skylder på biblioteket.

Spørgsmål?

Har du spørgsmål eller brug for hjælp kan du kontakte os på bibliotekerne@horsens.dk eller på ”Mit betalingsoverblik” på telefon 76 29 24 00.

Foto: Andrea Piacquadio/Pexels