Om dette arrangement

Håb i en håbløs tid

02.02.23
Klimaforandringer, etik og håb

Det er muligt at se situationens alvor i øjnene og samtidig bevare håb og livsglæde. Det er, hvad Mickey Gjerris' foredrag handler om - hvordan man kan få åbnet øjne og sind for naturen som et hjem, hvordan man i fællesskab kan løfte opgaven, uden at segne, samt hvordan vi kan leve meningsfulde liv, selvom jorden brænder under fødderne på os.

Mickey Gjerris er lektor i bioetik. Han er inviteret af Horsens Kommunes Biblioteker i samarbejde med AOF, FOF Sydøstjylland og Sundhedsteamet med et ønske om at booste den grønne udvikling, og derfor er foredraget naturligvis også åbent for alle. Vi håber, at det kan danne grobund for engagerede lokale netværk, og at denne aften vil inspirere og motivere til handlinger for en mere bæredygtig udvikling. Arrangementet gør os meget klogere på verdensmålene, og på hvordan vi kan arbejde med dem lokalt og personligt.

Vi glæder os til en informativ aften i optimismens navn.

Om Mickey Gjerris:

Uddannet teolog (1998), har en ph.d.-grad i bioetik (2004) og arbejder i dag som lektor i bioetik ved Det Naturvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet. Har de sidste 20 år studeret, forsket & undervist i og grublet over spørgsmål vedrørende natur, dyr, teknologi, klima, sundhed & sygdom, liv & død og meningen med hele i et etisk, filosofisk og teologisk perspektiv.