26. juni - 8. august: Skattejagt i byen

Tag på opdagelse i byen når Horsens Bibliotek i samarbejde med lokale unge inviterer på skattejagt.

Ruterne starter og slutter ved Horsens Bibliotek i Tobaksgården, og der vil være spørgsmål undervejs.

Der vil både være en rute, hvor spørgsmålene handler om ungdomsbøger, og en for børnefamilier om Disneys universer, så tag vennerne eller familien under armen og kom ud at gå.

Skattejagten med Disney-spørgsmål er på ca. 1,6 km, og ruten går ned til gågaden og tilbage igen, mens skattejagten med spørgsmål om ungdomsbøger er ca. 3 km, hvor ruten går ned til Bygholm Park og tilbage igen.

Woop - sådan finder du ruterne

Du skal bruge den gratis app Woop for at deltage i skattejagterne. Den kan du hente i App Store eller i Google Play. Når du har hentet den, skal du logge på som gæst, og så kan du finde de to jagter under "find jagt". De to jagter hedder "Skattejagt om ungdomsbøger fra Horsens Bibliotek" og Skattejagt om Disney fra Horsens Bibliotek". Hvis du står ved Horsens Bibliotek, vil de to skattejagter ligge som nogle af de første på listen.

Når du er startet en jagt, kan du se et kort og den første post, som du skal gå hen til. Når du kommer hen til posten, vil det første spørgsmål komme frem på skærmen. Når du har svaret på spørgsmålet, vil den næste post komme frem på kortet, og på den måde bliver du ført rundt til alle posterne.

Det handler både om at være hurtig og om at svare rigtigt på spørgsmålene! Når sommerferien er slut, vil der blive uddelt præmier til de bedste og heldigste deltagere.

God fornøjelse!

Alder: Ingen aldersbegrænsning