Velkommen til bibliotekets lyttezone

På Horsens Kommunes Biblioteker producerer vi en række forskellige podcasts. Dem kan du læse om her på siden, men hvis du er lidt i tvivl om, hvad en podcast er og hvordan man finder dem, skal du læse den her guide først.

I programmet Håndplukket fortæller vi om noget af det nye, der hver måned er sat på hylderne i biblioteket. Fra film og brætspil til skønlitteraturens altopslugende universer og faglitteraturens konkrete og vidensbaserede beskrivelser. Vi kommer omkring det hele og lidt ekstra. På bare en halv time kommer vi omkring mindst 40 spritnye udgivelser. Dine værter er Jette Holst og Janus Andersen.

I Krimimessens podcast: Lig med mere får du det bedste fra krimiens verden. Podcasten trækker på nogle af de bedste interviews lavet på Krimimessen gennem årene men byder også på helt nyt materiale. Det er stedet, hvis du skal holde dig opdateret indenfor krimigenren. Din vært er Thomas Behrmann.

I Kulturskoven drypper der lidt af fra den formidling, vi til daglig laver på biblioteket. Du vil finde nye episoder her, når vi har temaforløb, arbejder emnebaseret eller har noget, vi bare må fortælle dig. Fx. Månedens forfatter.

Månedens forfatter er en serie, som kan findes i Kulturskoven gennem hele 2023. Hver måned kan du høre om et nyt forfatterskab. Samtidig er podcasten knyttet op på en litteratursalon på Horsens bibliotek, hvor du kan komme og diskutere forfatterskabet med en af vores formidlere og andre læsere.

For alle kanalerne gælder det, at du kan abbonnere på dem i en hvilken som helst podcastapp. På den måde får du automatisk at vide, når der kommer en ny episode.

Vi lyttes ved!