Rundvisning for tosprogede kursister

Underviser du fremmedsprogede studerende? Så kan dine elever have stor glæde af en rundvisning på biblioteket.

Bibliotekerne er nemlig meget mere end bøger. På biblioteket kan borgerne få adgang til reel information og viden. Samtidig giver biblioteket mulighed for at deltage og skabe debat og kultur i fællesskab uanset etnicitet og social baggrund.

Bliver kursisterne oprettet som brugere af biblioteket får de adgang til en lang række digitale tilbud, herunder digitale aviser på mere end 60 sprog samt lyd- og e-bøger på både dansk og andre sprog. Derudover er der mulighed for at deltage i arrangementer eller simpelthen at bruge bibliotekets faciliteter, eksempelvis studierum og pc-torvet. Samt meget mere.

Vi tager så vidt muligt gerne udgangspunkt i kursisternes interesser under rundvisningen.

Vil du høre mere eller aftale en rundvisning, bedes du henvende dig på tlf. 76 29 24 20 eller via mail: bestillinger.bibliotek@horsens.dk

• Sted: Horsens Bibliotek, Tobaksgården
  • Mål: At vise kursisterne biblioteket og de mange tilbud man har på folkebiblioteker i Danmark samt give dem et ønske om at tilmelde sig som lånere
  • Indhold: Kort præsentation af udvalgte digitale tilbud: herunder film, e-bøger, lydbøger, aviser m.m., rundvisning på biblioteket og præsentation af udvalgte fysiske materialer gerne med udgangspunkt i specifikke ønsker til emner, sprog m.m. Afsluttes med evt. indmeldelser.
  • Varighed: ca. 1 time
  • Tid: Hele året
  • Forberedelse: Indsend gerne ønsker til kursisternes interesser samt nationaliter på forhånd til rundviseren. Ønskes lånerkort skal kursisterne medbringe sundhedskort og billed-id. Der er mulighed for at få tilsendt en oversigt over bibliotekets tips til gode links på forhånd.