Gittemarie Johansen og Kolbrún Gunnersdóttir

Foredrag & Underholdning

Uge 17: Grøn fællesspisning og livestreamet foredrag om bæredygtig madlavning

27.04.23
Fællesskaber er vigtige, også i forbindelse med den grønne omstilling.

Den 27. april er det Danmarks første nationale Klimahandledag, hvor alle inviteres til at samles i lokale fællesskaber og sammen tale om, hvad vi i fællesskab kan gøre for klimaet.
Vi inviterer denne aften til fællesspisning og inspirerende foredrag om grønne fællesskaber og bæredygtig hverdagsmad.

AFTENENS PROGRAM:

17.30 - 18.30: Grøn fællesspisning i bibliotekets frokoststue
Under middagen vil Berit Pedersen fra Grønne Nabofællesskaber i Horsens fortælle om deres forskellige grønne aktiviteter og om, hvordan du også kan blive en del af et grønt fællesskab.

19.00 - 19.30: Livestreamet foredrag med Kolbrún Gunnersdóttir, som står bag restaurant Nordur og forfatter og No Wast influencer, Gittemarie Johansen
Om hvordan vi får mest muligt ud af vores råvarer, og hvordan man kan lave lækker mad af de dele af vores grøntsager som oftest havner i skraldespanden. Der vil være en masse jordnære tips til hverdagsmad samt inspiration til bæredygtig gourmet.

19.30 – 20.00: Dialog om grønne hverdagsvaner
Med udgangspunkt i foredraget taler vi om, hvordan vi i fællesskab kan inspirere hinanden til og støtte hinanden i grønne hverdagsvaner.

20.00 – 20.30: Fællessang med resten af Danmark
Vi synger 3 klimasange ledet af Katrine Muff der synger for, hvor af den ene er vinderen af DKs nye klimasang.

Arrangementer koster 50 kroner, som er betaling for fællesspisningen. Billetten skal købes senest den 25. april kl. 12.