Om dette arrangement

Litteratursalon om månedens forfatter: Paul Auster

25.05.23
I maj sætter biblioteket fokus på forfatteren Paul Auster

Den amerikanske forfatter Paul Auster kommer vidt omkring i sine fortællinger, og hans forfatterskab rummer både sci-fi, essays, romaner, noget der tangerer autofiktion og digte. Han er mest kendt for romanerne, særligt New York Trilogien, og flere historier er filmatiseret. Trods mangfoldigheden i udtryk, er han en forfatter med ret specifikke interesseområder, som findes i alle bøgerne. Auster er interesseret i hvad det vil sige at være menneske, hvorfor vi tænker, føler og siger som vi gør og han er interesseret i på den ene side hvor tilfældig tilværelsen kan tage sig ud - og på den anden side hvor voldsomme konsekvenser tilfældige møder eller hændelser kan afstedkomme. I denne litteratursalon giver formidler Morten Walther Rasmussen en kort introduktion til Austers univers – sikkert krydret med lidt oplæsning.

Gratis adgang, bare mød op!

Hver måned laver vi en kort podcast om månedens forfatter. Den kan lyttes inden litteratursalonen og giver dig et kort overblik over forfatterskabet. Podcasten er et supplement til litteratursalonen.

Klik her for at høre podcasten

Læs også Mortens inspirerende artikel om Paul Auster her.