25 kr.
Foredrag & Underholdning

6 ugers rundrejse i Sydafrika, Namibia & Botswana

01.03.23
Hør om og se billeder fra Dorte & Ole Østergaards godt 6 uger lange rejse til Sydafrika, Namibia & Botswana.

Turen startede med 4 uger og 5000 km gennem Sydafrika fra Johannesburg gennem Kruger og Addo nationalparker, vandreture i Drakensbjergene. Turen bød også på hvalsafari i Hermanus, pingviner ved Cape Town og vandreture på kap det gode håb og Taffelbjerget.

Derefter fulgte godt 2 uger, hvor parret sammen 9 andre rejsende, tog på en rundrejse i en ombygget truck, gennem Namibia, hvor de passerede Sossusvlei & Deadvlei's imponerende sandklitter, Swakopmund ved Atlanterhavet og Botswana, besøgte Himba Folket, derefter videre til Etosha National Park, et af de vigtigste reservater og tilflugtssteder for dyr i Afrika. De fortsatte herfra til det mægtige Okavango delta, hvor de bl.a. var på helikopter tur over deltaet. Turen sluttede ved Chobe National Park, et fantastisk økosystem af søer, øer, kanaler og flodsletter, med et meget rigt dyre- og fugleliv. Inden turen sluttede helt, nåede parret også at se det mægtige Victoria vandfald i Zimbabwe.

Hør Dorte og Ole fortælle om turen på Søvind Bibliotek.

Billetter: 25 kr. inkl. en kop kaffe eller te og lidt sødt.