Om dette arrangement

For voksne

Søndagsfilm på Horsens bibliotek

18.12.22
Hver søndag formiddag i december kan du se film på Horsens bibliotek.

Den 18. december viser vi årets sidste film. Denne gang handler det om den amerikanske sangerinde Aretha Franklin, der blev kendt som 'the Queen of Soul'.

Filmen, der instrueret af Liesl Tommy med Jennifer Hudson i hovedrollen som Aretha, handler om hendes livslange forhold til musik, det ofte problematiske forhold til familien og ikke mindst hendes utrættelige kamp for borgerrettigheder til alle.

En vellykket musikfilm for alle der holder af soul, dramaer og stærke kvindeskildringer, og så blev filmens soundtrack, der bl.a. indeholder numre som "Think", "Chain of Fools" og "Respect", nomineret til en Grammy.

Filmen starter kl. 10.30. Der er gratis adgang men begrænset antal pladser. Du er velkommen til at medbringe egne snacks.

Tilladt for børn over 15 år.

På grund af reglerne om filmrettigheder må vi ikke annoncere titlerne, på de film vi viser her, men på biblioteket kan du finde en oversigt.

OBS: Der er 30 pladser - først til mølle.