Foto: Nathan Dumlao, Unsplash

Foredrag & Underholdning

Silent-Reading Party – Readathon Edition

16.02.23
Vintermørket er som skabt til læsning, stilhed og hygge. Readathon betyder laaaang tid til læsning. Begge dele er sweet talk for biblioteksansatte, og vi inviterer derfor alle voksne til at forkæle sig selv med netop det: Stilhed og læsning. I lang tid. På biblioteket. Kun afbrudt af aftensmad og lidt inspirerende booktalks … hvis man har lyst.

Hvem, hvad, hvor, hvorfor, hvornår og hvordan?

Hvem:

Alle voksne, der har lyst til at forkæle sig selv med lystlæsning i en hyggelig atmosfære på biblioteket.

Hvad:

Silent-Reading Party – Redathon Edition på Horsens Bibliotek er tænkt som et stille og hyggeligt arrangement, hvor vi skaber rammerne til, at du kan fordybe dig i din egen helt og aldeles valgfrie læsning. Vi sørger for bløde møbler, snacks, kaffe, te og aftensmad. Så du skal blot komme og nyde læsningen.

Hvad betyder ’Readathon Edition’?

Dette Silent-Reading Party er en del af arrangementet ’Readathon’, som foregår på hele biblioteket om torsdagen i vinterferien. Vi har sat 10 timer af til stilhed og læsefordybelse på voksenbiblioteket den dag. For alligevel at krydre læsningen med lidt pauser, har vi i løbet af dagen og aftenen lagt lidt kaffedrikning og inspirerende booktalks ind. Der er også mulighed for dæmpede samtaler i ’cafeen’.

Men hvad skal jeg så læse?

Det vigtige er ikke, hvad du læser. Det vigtige er, at du har sat tid at til at læse … og så rent faktisk gør det.

Må jeg også skrive?

Stilheden og fordybelsen kan fremelske en skrivetrang hos nogle mennesker – og det velkommer vi i allerhøjeste grad. Ta’ endelig din bedste notesbog og en stabil pen med, og slip kreativiteten løs.

Hvor:

Det foregår på Horsens Bibliotek, hvor man kan sidde i den til dagen indrettede jazz-lounge i musikafdelingen eller i silent-loungen bagerst i fag-afdelingen. Derudover indretter vi en hyggelig ’cafe’ i lokalet Lysningen, hvor man vil kunne hente kaffe, te mv., og hvor vi afholder booktalks i løbet af eftermiddagen og aftenen.

Hvorfor:

For at forkæle dig selv med tid til at fordybe dig i din lystlæsning. For at læse i ro og mag. Og for at indgå i et stille fællesskab med andre, der ønsker at læse i ro og mag.

Hvornår:

Den 16. februar. Kl. 13 – 21. Der er ok at komme i løbet af eftermiddagen. Vi opfordrer alle, der tilmelder sig, til at komme i god tid inden aftensmaden kl. 18.00.

Hvordan:

Bestil dine billetter her på siden.

NB: Småændringer kan forekomme.

Kl. 13 til 15:

'Cafeen' byder på:

En lille snackbag, som må spises under læsningen

Kaffe og te – NB: medbring meget gerne din egen yndlingskop.

Kl. 15 til 16:

Inspiration til gode læseoplevelser i 'cafeen'

Kage Kaffe og te

Kl. 16 til 18:

Lidt frugt

Kl. 18 til 19:

Aftensmad

En sandwich

Fri afdæmpet bogsnak

Kl. 19 til 21:

Kl. 20 til 21:

(Virgin-) Cocktail Hour