Sted/Lokale
For voksne

Litteraturdage: Torsdag den 10. juni

10.06.21
Velkommen til tre dage og aftener, hvor vi sammen vil glæde os over litteraturen og de mange gode læseoplevelser, den byder på. Dagene byder på et afvekslende program med forfatterbesøg, foredrag, oplæsning og en snak om gode bøger. Undervejs holder vi kaffepauser - og i år er det hele gratis!

Torsdagens program:

Kl. 9.00

Velkomst med morgensang ved Charlotte Kæseler

Kl. 9.15

Charlotte Kæseler fortæller om prisbelønnede Pia Juuls forfatterskab og vi skal selvfølgelig også synge Pia Juuls vindersang i forbindelse med grænseforeningens konkurrence.

Kl. 10.15

Kaffepause

Kl. 10.30

Dagens klassikertip: Lida Wengel anbefaler De dødes Rige af den danske nobelprismodtager Henrik Pontoppidan - en mindst ligeså suveræn læseoplevelse som Lykke-Per.

Kl. 10.35

Thomas Glud spiller bold med Søren Ulrik Thomsen og dykker ned i andre firserdigtere, der bla. blev repræsenteret af Michael Strunge, Pia Tafdrup og Bo Green Jensen.

Kl. 11.00

Bibliotekar Jette Holst præsenterer en af Danmarks flittigste forfattere, A. Silvestri, der trods 17 bogudgivelser stadig er relativ ukendt - men knalddygtig til at fortælle historier.

Kl. 11.15

Kaffepause

Kl. 11.30

Alt andet end en fejlleverance: Efter eget udsagn kom journalist og forfatter Lise Nørgaard til verden som en fejlleverance. De sidste 85 år har hun dog modbevist denne påstand og i dag tegner cand. mag i Nordisk Sprog og Litteratur Line Louise Peters et portræt
af en fremragende journalist og engageret debattør og forfatter til både bøger og tv-serier.

Hvor foregår det?

Alle arrangementer foregår på Horsens Bibliotek, Salen.

Hvor køber jeg billetter?

Biletterne er gratis i år og kan hentes på kommunens biblioteker fra 5. maj eller bestilles via hjemmesiden horsensbibliotek.dk.

Litteraturdage er støttet af Statens Kunstfond.