Lisbeth Holten

Foredrag & Underholdning

Lene Poulsen læser Kirsten Thorup

08.03.23
Hør Lene Poulsen på fremragende vis fortolke Betty fra Kirsten Thorups romaner Lille Jonna og Den lange sommer.

DAGENS PROGRAM:

17.30 - 18.30: Grøn fællesspisning i bibliotekets frokoststue. Pris 50 kroner. Køb billetten til fællesspisning senest den 6. marts kl. 12.

19.00 - 21.00: EN FORTÆLLING OM EN MOR. Lene Poulsen læser uddrag fra romanerne Lille Jonna og Den lange sommer af Kirsten Thorup.

Kirsten Thorups forfatterskab er stort på alle måder. Hun beskrev MeToo længe før MeToo og er stadig en mesterlig beskriver af kvinders vilkår og liv i det hele taget. Lars Brunse har samlet uddrag fra de to netop genudgivne romaner, Lille Jonna og Den lange sommer. Teksterne står som et værk i sig selv.

Oplæsningen tager udgangspunkt i Jonnas mor, Betty, som arbejder hårdt for at holde på værdigheden og holde sammen på familien selvom pengene er små. Betty er gift med Carl-Frederik. Sammen har de 3 sønner og Jonna, der hovedfortælleren i begge bøger. Historien foregår i en lille stationsby på Fyn i 50’erne og 60’erne.

Hør Lene Poulsen på fremragende vis fortolke Betty. Du kan forvente et par dejlige timer med skøn oplæsning, der er krydret med masser af indlevelse og gestik. Billetpris 50 kroner.

Hvis du ønsker at deltage i både fællesspisning og foredrag, skal du købe 2 billetter, men du kan også nøjes med at komme til foredraget.

Arrangeres i samarbejde med Foreningen Norden, Horsens.