50 kr.
Sted/Lokale
Salen
For voksne

Foredrag og workshop omkring bæredygtighed og lapning af tøj

01.10.22
ved Anna Kjær Voss

Vi starter med et foredrag om bæredygtighed, hvor du får en kort gennemgang af tekstillapning i et historisk lys, de klima- og miljømæssige vinkler samt nøgletal om vores tøj- og tekstilforbrug. Derefter følger den praktiske del, hvor du får nål, tråd og broderiramme i egne hænder. Du bliver undervist i lappeteknikker og brugbare brodersting til at lappe huller, skjule pletter eller dekorere og upcycle dit tøj. Den praktisk del starter med, at alle øver de samme sting og teknikker, hvorefter der afslutningsvis vil være lidt tid til at få hjælp og sparring til at gå i gang med eventuelt eget medbragte tøj, der har brug for lapning eller dekoration.

Om Anna Kjær Voss: Har Instagramprofilen Klimamusen (https://www.instagram.com/klimamusen/), med +10.000 følgere. Har i snart 5 år formidlet om bæredygtig omstilling og hverdag.

Medbring evt. frokost, vi har kaffe, te og vand på kanden.