Om dette arrangement

For alle

Den transsibiriske jernbane ved Nikolaj Witte

14.10.21
Denne storslåede rejse gennem det prægtige og enorme sibiriske landskab har tiltrukket eventyrere i århundreder. Først rejste man med heste og vogne ad Den Mægtige Sibiriske Postrute, men siden jernbanen blev påbegyndt, af Zaren, i begyndelsen af det tyvende århundred, blev toget den foretrukne rejseform.

Verdens længste togrejse - fra Århus til Beijing
Først i 1956 stod den sidste del af det jernbanenet, som vi kalder Den Transsibiriske Jernbane, færdigt. Denne sidste strækning kaldes Den Transmongolske Jernbane da den ved Baikal Søen midt i den russiske Taiga drejer mod syd gennem Mongoliet.
Oplevelserne undervejs er eventyret som Nikolaj Witte vil fortælle om: En rejse der startede en tidlig morgen på Århus Hovedbanegård og endte tre uger og 10.000 km. senere i Kinas Hovedstad, Beijing. Han fortæller levende, hjulpet af smukke lysbilleder og lyden af gademusikanter optaget i Moskvas undergrundsbane.
Målgruppe: Folk der vil høre om et ægte eventyr, men også for folk som selv vil på togeventyr ude i verden.